U zoekt een creatieve partner voor uw communicatie, gebouw of product? Dat is een belangrijke, maar ook een moeilijke keuze. Het lijkt verleidelijk om een paar bureaus voorstellen te laten uitwerken (al dan niet kosteloos). Maar communicatie, design en architectuur zijn strategische instrumenten. Investeringen en geen kostenposten. En daarmee te belangrijk voor een habbekrats.

Toegevoegde waarde
Van goede creatieven heeft u lang profijt. Niet voor niets is de creatieve sector één van Nederlands economische topsectoren. Creatieven ontwikkelen hun ontwerpkracht, innovatie en vakmanschap aan topopleidingen. Ze denken na over doelstelling, aanpak en kosten. Daarna maken ze uw ambities zichtbaar. Ideeën zijn hun belangrijkste inkomstenbron. Daarom verdienen zij evenveel respect als chirurgen, advocaten of chefkoks. Aan hen vraagt u toch ook geen gratis proefoperatie, proefpleidooi of proefdiner? U kiest ze uit op basis van staat van hun dienst, werkwijze en tarief. Bij professionele creatieven kunt u daar ook op vertrouwen.

Co-Creatie
Het beste werk ontstaat in vertrouwen en dialoog. Als u samen de vraag achter de vraag beantwoordt. Als u tijd investeert. Dan ontstaan oplossingen die meer waard zijn dan gratis, snelle vondsten.

Een partner, geen leverancier
Een bureaupresentatie en een goed gesprek over visie, aanpak en kosten werkt meestal al heel verhelderend. Nodig maximaal drie vergelijkbare bureaus uit, zodat u niet onnodig appels met peren vergelijkt. Uw gesprek wordt beter als uw briefing compleet en bondig is: maximaal drie A4’tjes achtergrond en opdracht. Sommige bureaus hebben daarvoor een standaarddocument. Voor uw allereerste oriëntatie kunt u in elk geval het stappenplan gebruiken. En als u toch een creatief voorstel wilt, betaal het bureau dat het beste uit de kennismakingsgesprekken komt dan voor een proefopdracht.